Date geregeld met een oudere vrouw, graag wat advies
Beste mensen,
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het flirten/daten met vrouwen een beetje links heb laten liggen. Instinctief denk ik van het komt allemaal wel, terwijl ik eigenlijk weet dat niet zo is. Mannen moeten nu eenmaal initiatief tonen om een band met een vrouw te 'ontplooien'. Nu heb ik dus een paar berichten op datingsites gestuurd met behulp van de stappen ''VVV online dating'' en ik moet toegeven dat het werkt; vrouwen voelen zich speciaal en aangetrokken tot mijn berichten.
Nu kreeg ik dus al vrij snel een reactie van een vrouw die enkele jaren ouder dan mij is (nog geen 30). Persoonlijk hou ik wel van wat oudere vrouwen omdat ze wat meer levenservaring hebben.
Nu wil ik inderdaad snel wat afspreken om te gaan drinken om deze goede lijn voort te zetten. Er flitsen tientallen manieren om dit aan te pakken door mijn hoofd. Hoe kan ik het gewoon relaxed houden en hopen dat er een vervolgafspraak komt? Vrouwen zien niet aan me dat ik me onzeker voel, en vaak kan ik leuke gesprekken voeren als ik me daarvoor inzet. Maar dit is zo officieel en onbekend dat het me nerveus maakt, bovendien wil ik niet als een jong kereltje overkomen die nog bij zijn moeder woont (dit vanwege mijn studie, kan zelfstandig wonen nog niet bekostigen).
Graag wat tips..
Hartelijk dank.
Laatst gewijzigd door GeForce; 11 februari 2012 om 11:57Reden: Privacy
Hee Geforce,
Leuk dat je een date hebt kunnen regelen!
Allereerst zou ik proberen te zorgen dat onzekere gevoel uit je hoofd te krijgen!
Wat maakt deze date anders dan een andere date? Dat ze ouder is?
Je verteld zelf dat je leuke gesprekken kan voeren en dat vrouwen niet aan je merken dat je soms onzeker bent.
Dat is bij deze vrouw niet anders omdat ze ouder is!
Ze weet al dat je bij je ouders woont en dat je jonger bent, alsnog wilt zij een date met jou!
Ik zou je om die dingen dus geen zorgen meer maken en gewoon als jezelf de date in gaan. Je moet zorgen dat je de dingen die je in het bericht naar haar heb gestuurd ook echt doet en je zo gedraagt. (dat je geen vrouw wilt)
Laat zien dat je eisen heb voor jou 'speciale ene'. Misschien zal zij zich zelfs proberen te vormen naar jou ideale beeld! (vrouwen doen dit vaak automatisch als je je erover uitspreekt)
Bedankt voor je reactie Tariq! De reden dat deze date anders dan anders maakt, is omdat het de éérste is haha. Sinds de beëindiging van mijn relatie vorig jaar (duurde 6 jaar) heb ik nooit meer een officiële date gehad. Natuurlijk wel eens wat gedronken met een leuke dame maar niet op deze manier; dus elkaar voor de eerste keer zien en elkaar aftasten.
Overigens weet ze niet dat ik nog thuis woon, dat heb ik niet gezegd. Het was de gedachte dat dat mij onzeker maakte dat ik nog bij mijn moeder woon. Maar daar zal ik gewoon eerlijk over zijn als ze daar naar vraagt; vanwege het financiële aspect.
Het feit dat ze zo enthousiast over me is ben ik wel erg blij mee, ik hoop alleen niet dat het daardoor tegenvalt als ze me werkelijk ontmoet. Ik heb de lat voor mezelf erg hoog gelegd haha.
Escaleren en een connectie creëren, dat is waar ik nog wat tekort schiet en voor nu me mee wil bezig houden.
Je kunt ook zeggen dat je bijvoorbeeld op kamers gewoond heb, maar dat dit achteraf gezien niet goed was voor mijn financiële situatie, dat je de keuze heb gemaakt om toch weer bij je ouders te gaan wonen. Of je zegt dat je een tijdje hebt samengewoont met je ex-vriendin en dat je daar nog niet aan toe was in die relatie waardoor het niet werkte.
Het hangt ervan af wat je plannen zijn. Wil je een keer scoren en dan de volgende (dus de foute man spelen) dan kun je best liegen. Ben je serieus met haar dan zou ik er vaag over blijven. Dat vind ze alleen maar interessant. Ondertussen kan je van haar genieten... Vergeet niet het dame-blanche effect hier: heel belangstellend probeert ze te vissen waar je woont en het lijkt alsof het haar zelf niet uitmaakt dat je thuis zou wonen....totdat je het opeens zegt... dan neem ze "opeens" afstand.Dat is toch het nadeel van het leeftijdssegment. Een vrouw van 30 verwacht tocht zekers niet dat haar toekomstige lover nog thuiswoont...
Ik heb hetzelfde andersom. Ik ben in de dertig en date vaak dames van rond de 20. Dat gaat prima. Maar zij wonen thuis of op kamers, terwijl ik al veel verder ben met rugzakje e.d. Daar komen ze vroeg of laat achter en niet iedereen trekt dat. Ik speel daar altijd een beetje mee..kan ik het zeggen of niet..
Je zou ook het in de grap kunnen gooien dat je thuis woont. Is ze dan heel serieus teleurgesteld, dan weet je hoe de zaak ervoor staat en kun je het nog redden door te zeggen dat het een grapje was. Maar waar dit dan heen gaat mag dan duidelijk zijn.
Heb je echt het gevoel dat ze de ware is..(dat heb ik ook wel eens...) dan moet je de waarheid vertellen. Risico op een gebroken hart is dan aanwezig, maar dan was ze de ware ook niet.
Zo, genoeg keuzemogelijkheden...
Laatst gewijzigd door roelieboelie; 15 februari 2012 om 12:51
Als je er andersom achter zou komen (dat ze niet de waarheid verteld heeft), zou je wss zelf ook afstand nemen.
Ik zou er idd een beetje een grap ervan maken, en als echt serieus door gaat vragen zou ik ook gewoon de rede vertellen. Zo is het nu eenmaal klaar uit, waarschijnlijk als ze je Echt ECHT leuk zou vinden, dat niet eens uitmaakt.
Dank je Tariq! Ik zeg ook dat liegen alleen een optie KAN zijn als het eenmalig is en het je verder toch niet interesseert. Je ziet haar immers dan toch niet meer. Heb je ook maar enigszins serieuze plannen, dan is liegen natuurlijk een no-go. Misschien nog wel de beste keuze: zeg de waarheid met een grappige twist, dan kun je altijd uitvluchten in het gesprek zonder dat het schade aanricht. Eigenlijk zou je dat altijd moeten doen in moeilijke kwesties. Dan blijft ze je interessant en mysterieus vinden. (goh, wat is ie grappig! Hij zal toch niet echt bij zijn ouders wonen?) Veel vrouwen vinden dit gedrag waarbij je een leuke sfeer creëert en haar wat te wensen/raden overlaat erg aantrekkelijk!
Laatst gewijzigd door roelieboelie; 15 februari 2012 om 16:15
Wees niet bang haar te verliezen..
Een belangrijk standpunt in het versieren van vrouwen. Maak er gewoon niks boeiends van!
Je woont nog bij je ouders, dus? Dan maar afspreken in haar eigen huis